Till senaste kommentaren

Hur ska jag betala in min medlemsavgift?

Fick ett brev om att mitt medlemskap blivit godkänt, men hur betalar jag in avgiften? Fick inget sånt?
Mvh Johanna
Johanna Ahl Rapportera olämpligt innehåll
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Johanna!

    Vad kul att du har blivit medlem hos oss. Vi erbjuder dig flera olika alternativ för att betala din medlemsavgift:

    Autogiro - anmäl dig direkt i din internetbank
    E-faktura - anmäl dig direkt i din internetbank
    Digitala brevlådan Kivra - anslut dig på www.kivra.com eller ladda ned Kivras app i din mobil

    Om du inte väljer något av alternativen ovan kommer vi att skicka pappersfaktura hem till din brevlåda. Du behöver alltså inte göra något för att få hem en sådan.

    Med vänlig hälsning,
    Stefanie
    Stefanie
  • Hej
    Vad har ni får bank pg eller
    Dilam
  • Hej Dilam!

    Tack för din fråga. Vi har bankgiro 5862-8371.

    Med vänlig hälsning,
    Stefanie
    Stefanie
  • Hej

    Sökte kommunals a-kassa i min internetbank men hittar bara Kommunalarbetarnas a-kassa kopplad till ett Pg-nummer, inte det Bg-nummer som står på era brev eller i svaret ovan.

    Mvh,
    Béatrice
    Béatrice
  • Hej Beatrice!

    • För e-faktura så är "Kommunalarbetarnas arbetslöshetskassa" rätt.
    • För autogiro bör du hitta Kommunals a-kassa med bankgiro 5862-8371.
    Vänliga hälsningar
    Mats, Kommunals a-kassa
    Mats
  • Hej, om man är medlem i kommunal dras inte a-kassan då samtidigt som medlemsavgiften? Eller betalar man för sig?
    Maria Karlsson
  • Hej Maria!

    Vad bra att du hör av dig. Avgiften till a-kassan dras tillsammans med avgiften från facket. Om du är med i både a-kassan och facket så är det facket som sköter avgiften. Om du har frågor om den kan du kontakta dem på telefonnummer 010-442 70 00.

    Med vänlig hälsning
    Cecilia
    Cecilia
  • Hej jag blev medlem i a-kassan från 1 april. I facket har jag varit medlem ett tag, så jag behöver inte göra nått? Utan det dras nu i slutet av april?
    Maria Karlsson
  • Hej igen Maria!
    När du fått bekräftelsen att ditt medlemskap är klart kan du kontakta facket så hjälper de dig med avgiften. När du är med i både a-kassan och facket så är det facket som sköter avgifterna.

    Du når facket på telefonnummer 010-442 70 00.

    Med vänlig hälsning
    Cecilia
    Cecilia
  • Hej!
    Jag försöker betala min månadsavgift och behöver OCR-nummer. Tack på förhand
    Ewelka1888@wp.pl
  • Hej Ewelka!

    Tack för din fråga. Ditt OCR-nummer är alltid detsamma och uppbyggt på följande sätt: 55 ditt personnummer (tio siffror) 46.

    Vårt bankgiro är 5862-8371.

    Med vänlig hälsning
    Cecilia
    Cecilia
  • Jag började med medlemskap via facket. De drog båda avgifterna men jag slutade med facket i februari och nu vet jag inte hur betalas A-kassans månadsavgift. Får jag en faktura hem eller dras det automatisk från mitt bankkonto?
    Marta-Sofia Vergara
  • Hej Marta-Sofia!

    Tack för att du hör av dig. Det bästa är om du kontaktar oss via Mina sidor och ställer din fråga där. Här på forumet kan vi bara svara på allmänna frågor och för att hjälpa dig att se hur dina avgifter ser ut behöver vi gå in i ditt ärende.
    Mina sidor

    Med vänlig hälsning
    Cecilia
    Cecilia
  • Hej,
    jag har nu fått mitt brev med medlemskap och betalning uppgiften. Jag kan inte betala med autogiro men jag vill betala med e-faktura. Jag har redan skickat en förfrågning genom min bank till er. Hur lång kommer att ta det? Hur kan jag veta att ni har fått mitt förfrågning?

    Katerina
  • Hej Katerina!

    Tack för din fråga. Du kan gå in på din bank för att se om det är godkänt. Du kan annars ringa till oss på telefonnummer 0771-25 80 00 mellan klockan 9.00-12.00 eller skicka ett meddelande via Mina sidor.
    Mina sidor

    Med vänlig hälsning
    Cecilia
    Cecilia
  • Jag har inte betalat ännu därför att jag har inte fått e-faktura med detaljer från er. Min fråga var när e-faktura skickas till mig?
    Tack.
    Katerina Krausova
  • Hej igen Katerina!

    Här på forumet kan vi endast svara på allmänna frågor. Jag kan därför inte se om vi skickat iväg en faktura eller när vi gör det. Det bästa är att du ringer till oss eller skickar in din fråga via Mina sidor.

    Telefonnummer 0771-25 80 00 vardagar mellan klockan 9.00-15.00.

    Mina sidor

    Med vänlig hälsning
    Cecilia
    Cecilia
  • Hej!

    Jag fick godkännande att jag blivit beviljad medlemskap i akassan från och med 1 april. Jag har sedan nått år tillbaka varit medlem i facket. Vid första fakturan fick jag endast ett inkassobrev ifrån er att jag inte betalat medlemsavgiften och att den var försenad. Denna månaden har det inte dykt upp någon räkning?och så läser jag nu att det ska dra tillsammans med facket vilket jag har autogiro på. Så va gäller? Är min räkning borta som den verkade vara första gången eller har den dragits automatiskt tillsammans med facket?
    Cornelia
  • Hej Cornelia!

    Tack för din fråga. När du är medlem i både facket och a-kassan så är det facket som sköter avgiften för både a-kassan och facket. Du betalar en summa där avgiften för a-kassan ingår.

    För att få veta hur det ser ut med dina avgifter så kontakta facket.

    Du når facket på telefonnummer 010-442 70 00.

    Med vänlig hälsning
    Cecilia
    Cecilia
  • Jag är meddela för communal a kassa jag är jätte orolig för mina pengar jag måste betala hyra och Alla räkningar jag skickade två gånger blanketter men jag är usöker det jag fyllar bra eller fel och jag måste fyllar annan blanketten vem kan hjälpa mig
    Julio cesar Galeano
  • Hej Julio!

    Tack för att du hör av dig.

    Jag förstår att du tycker det är svårt att fylla i tidrapporten. Du kan ringa oss så kan vi se om vi kan hjälpa dig per telefon.
    Vi har en film på vår hemsida som kanske kan hjälpa dig.

    Du når oss på telefonnummer 0771-25 80 00 måndag - tisdag mellan klockan 9.00-12.00 och 13.00-15.00 samt onsdag - fredag 9.00-12.00.

    Hur du fyller i dina tidrapporter

    Med vänlig hälsning
    Cecilia

    Cecilia
  • Hej!
    När betalar jag avgiften till akassa för september?  Sista augusti eller sista september
    Anette Magnusson
  • Hej Anette!

    Du betalar septemberavgiften i slutet på september.

    Vänliga hälsningar
    Mats, Kommunals a-kassa
    Mats
  • Ja skriver OCR: 550000000000046 (person nummer) både 10 och 12 siffror och det fungerar inte
    C. Bravo
  • Hej C!

    Tack för ditt meddelande. Ditt OCR-nummer är alltid detsamma och uppbyggt på följande sätt: 55 ditt personnummer (tio siffror) 46.

    Om det inte funkar är du välkommen att skriva till oss på Mina sidor, så får du personlig hjälp av en handläggare.

    Trevlig helg!
    Stefanie
    Stefanie
  • Hej!
    Hur går jag tillväga när jag jag bytt bankkonto?
    Magdalena
  • Hej Magdalena

    Om du har bankkonto hos en annan bank än Swedbank kan du anmäla ditt konto till Swedbanks kontoregister via webben (länk till Swedbanks webbplats).

    Vänliga hälsningar
    Mats, Kommunals a-kassa


    Mats
  • Hej,
    Jag har Nordea som bank. När jag vill anmäla Autogiro till Kommunal så finns ni inte med i sökningen bland 86 (!) fackförbund! Jag har sökt på bankgironummer och olika namn, men inget dyker upp. Hur kommer detta sig och kan jag anmäla mig på annat sätt?
    Per Söderblom
  • Hej Per!
    Vad bra att du hör av dig. Har du sökt på Kommunals a-kassa för det ska fungera.
    Om det inte fungerar så hör av dig igen.

    Med vänlig hälsning
    Cecilia

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.